Hah ~ entry kali nie pasal penangguhan. Benda nie selalu jadi pada saya. Sebagai seorang students pengurusan masa sangat penting. Banyak benda yang perlu disiapkan dalam satu-satu masa especially kalau minggu exam dah dekat. Huhuhuhuhu . Kalau kita tangguh-tangguh kerja t kita mesti stress sendiri.
Jadi untuk mengelakkannya daripada berlaku saya ada sedikit tip untuk dikongsikan. Harap-harap ianya dapat membantu in sha allah ~
1. Kenal pasti kenapa kita sering menagguhkan kerja
2. Kenal pasti tugasan dan bahagikan kepada kumpulan-kumpulan kecil
3. Letakkan tarikh akhir untuk tugasan tersebut
5. Mulakan dengan tugasan yang mudah dulu
6. Elakkan berada di tempat yang boleh mengganggu kita daripada menyiapkan tugasan
p/s : sekadar perkongsian . peringatan pada diri sendiri juga =)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan